Vi vågner til en dejlig morgen på Nordsø Camping som vi ankom til i går. Og det blev ret sent i går, nærmere bestemt kl o1.00 før vi var færdige med med vores arbejde. Signe redigerer film og jeg laver dagbøgerne.
Men er vi klar til en ny solrig dag hvor kursen forsat går mod nord.

Lidt over kl. 8 kører vi ud af campingpladsen og kører ud på vej 181.

Landskaberne mange steder langs Vesterhavet minder mig om vildmarken i de Nordiske lande så jeg holder meget af at køre gennem sådanne naturområder.

Vi stopper ved en lille plads langs landevejen ved Husby klit hvor jeg sender min drone i luften. Du kan se et lille filmklip i dagens film.

Sneglehuset er et hus og museum, der ligger i Thyborøn. Huset er dekoreret med muslingeskaller og sneglehuse, deraf navnet. Bygningen er blevet dekoreret af den tidligere ejer Alfred Chr. Pedersen, der var fisker, fra 1949 og 25 år frem.
Huset har en permanent udstilling af muslinger og sneglehuset, samt genstande, som lokale fiskere har fundet i deres fiskenet og flaskeskibe.

Vi skal med færgen fra Thyborøn til Agger for at komme over Limfjorden. Turen tager 14 min og koster kr. 340 for os og vores vogntog.

Der var ikke plads til os på den forrige færge (som er den samme færge, da der kun er en færge), men nu holder vi forrest på færgen.

Vi holder så heldig at jeg fra trappen op til udsigtsdækket kan se hele taget på min campingvogn. Du kan ikke se min vejrstation med vindmåler, da jeg kun sætter den op på taget når vi holder stille. Den er lavet så taglugen holder den på plads. Men eller har jeg det jeg synes jeg har behov for på taget. Taget er iøvrigt et haglsikkkert GFK tag.

Vi kører i land i Agger og fortsætter rejsen. Næste mål på vores rejse er Thorup Strand hvor “Gutterne på Kutterne” holder til.

Det overrasker so at der er fyldt på den første store parkeringsplads, men vi tager chancen og kører længere ind på pladsen med vores campingvogn og beslutter at holde mide ude på pladsen.

De unge fiskeres fiskeforretning er blevet en succes da der er lang kø uden for forretningen, som foruden forretning også er en slags Cafe hvor du kan sidde og spise ude.

Men det er jo gutternes fiskekuttere vi gerne vil se og dem er der faktisk mange af synes jeg. Omkring 8-10 stykker.

Det er da skønt at se en flot dansk fiskekutter som står på en strand. Sådan har man altid fisker på disse kanter.

Pludselig dukker der en kutter op som er på vej ind på stranden og det for de mange besøgende til at søge mod stranden.

Kutteren trækkes op på stranden af en bulldozer via et kabel som er koblet på en talje og en stor betonblok ude i havet. På den måde kan de trække båden ud i havet igen.

De mange besøgende følger med i alt hvad der foregår på stranden og de kommer tæt på de friske fiskere som de kender fra tv.

Vi slutter dagen på Tornby Strand Camping ved Hirtshals, hvor vi i det dejlige vejr laver en hyggelig lejr på en lille halv time.

Peer tester det 5 meter lange Kampa Air Break Pro 5 som betyder det er 5 meter langt. Det vejer ikke noget og det sættes op i løbet få min.
Vi brugte en håndpumpe men du kan få en elpumpe.

Det er et utrolig nemt bord at slå op og som stolene vejer det ikke meget. Det er faktisk nogle gode siddepladser i stolene hvor man sidder lunt og godt. Bord og stole er fra Kampa.

Vi har vores kompressor køle/fryseboks med på turen. Vi brugte den også i vores sommerferie i år. Den kan stå i bagagerummet på bilen og køre på 12 volt eller stå ved campingvognen og køre på 230 volt. Vi har drikkevarer i den så vi ikke skal åbne køleskabet hele tiden.

I morgen skal vi til Grenen