Peer Neslein:
Nu har jeg jo bragt den første lille reportage fra Caravan Salon i Düsseldorf på Campingferie.dk,  men som lovet kommer der flere den følgende tid. Så her kommer del 2 med nyheder fra vores tur til Düsseldorf.

Lisbeth og jeg hægtede vores Knaus Südwind på krogen og kørte via Rødby-Puttgarden færgen til Tyskland. Færgen er dyr. Vi betalte 3208 kr. for Flex returbilletter så vi kan komme med første færge uanset hvornår vi ankommer. Det synes jeg er dyrt.
Vi overnattede på Alfsee Feriecenter i nærheden af Osnabruck som er en kæmpe campingplads med masser af aktiviteter og plads til omkring 600 campingvogne og autocampere og der var næsten fyldt på pladsen da vi er midt i tyskernes feriesæson.

På Alfsee kunne vi overnatte med vogntoget koblet sammen.
Næste dag fortsatte vi til Düsseldorf hvor vi tjekkede ind på Park 1 hvor vi holder sammen med journalister/fotografer fra andre lande få km fra hallerne hvor Caravan Salon foregår.

Vi skal holde på en speciel måde pga flugtveje som de går meget op i. At vi så skal holde en meter fra de andre betyder åbenbart ikke noget. Men det er rart med en mover for ofte kommer der efterfølgende kontrollører forbi og beder en flytte vognen indtil den holder som de ønsker det.

Vi har adgang til strøm på vores plads og jeg skal lige fylde lidt mere vand på så vi kan klare os de næste dage.

Vi er i en af de gratis busser der kører i pendulfart mellem parkeringspladserne og udstillingshallerne hele dagen. Om aftenen kører busserne mellem parkeringspladserne og centrum i byen. Vi skal have mundbind på alle steder i Tyskland så det har vi selvfølgelig.

Her ser du et kort over udstillingshallerne som er mega store haller. Alle dem med farver er fyldt med campingvogne, autocampere, fortelte, udstyr og tilbehør.

Her ser du f.eks hal 3 hvor bl.a. Isabella har deres store udstilling med fortelte, udstyr, tilbehør og Camp-Let.

Her er hal 11 hvor bl.a.  Caravelair, Silver, Chausson, Ahorn og Polar udstiller.

I del 1 fra Düsseldorf skrev vi om nyheden Beachy campingvogne fra Hobby fabrikken, men der er også kommet en autocamper med navnet Beachy Van 540 som indgår i det nye mærke.

Den nye Beachy Van 540er en spændende nyhed og en konkurrent til bl.a. California og andre lignende vogne fra VW fabrikken og andre producenter, herunder den nye van Randger Van fra Campingagenten.dk som vi også fortæller mere om i de kommende reportager fra Düsseldorf.

Den voksne mand i vognen er vist ikke lige målgruppen, men nok en journalist der er inde og kigge nærmere på  nyheden.

Læs om informationerne på skiltet. Det bliver spændende at følge den nye Beachy serie som helt sikkert vil trække en del unge/yngre ind i det spændende camping- og rejseunivers.

Svenske Polar var ligeledes med på den store udstilling med et flot udvalg af deres helårsvogne. Her er det en Polar Edition. Yderligere information hos www.hinshoj.dk

Modellen her er en af topmodellerne nemlig en Polar Customized 680 som rummer et hav at finesser og udstyr. Yderligere information hos www.hinshoj.dk

Jeg skal lige se nærmere på Knuas Südwind 540 UE (2022) som jeg synes er en spændende vogn for 2 på farten, eller som fastliggere.

Denne model har bl.a. fået en ny bagende som det fremgår på vognen.

Indvendigt er det den kendte Knaus indretning med  masser af vinduer og udsyn til alle sider omkring rundsiddegruppen. Bemærk det nye lysbånd ved indgangsdøren.

Denne Knaus Südwind 540 UE model er ekstraudstyret med bla. emhætte (kr. 2.180) og ovn (kr. 5.790) og den kan ligeledes leveres med Alde centralvarme (kr. 21.830). Det lyder som en super helårsvogn. Nu har jeg jo selv kørt Knaus de sidste 2 år, men med blæservarme og da jeg er helårscampist ville Alde være kronen på værket for Knaus.

Plads til pænt stort TV  (32” vil jeg tro) lige inden for døren

Du skal også lige se mere af indgangspartiet med skab, hylder, glasskab og lys.

Bemærk det aflange tagvindue der giver dejligt lys i soveafdelingen med de 2 enkeltsenge, som kan omdannes til en dobbeltseng ved at trække den ekstra lamelbund ud mellem sengene og lægge den medfølgende madras. Se også lige knagerne ved spejlet til venstre. Her kan du ligge og nyde nattehimlen eller måske Nordlyset hvis du er på farten længere mod nord.

Dejligt lyst soveværelse med mulighed for at åbne vindue ved hver seng hvis man ønsker frisk luft om natten.
Se mere på www.knaus.dk
Vi vender tilbage med flere nyheder fra Caravan Salon i Düsseldorf de nærmeste dage.