Så kom dagen hvor vi kunne hægte vores Kabe Estate 560 GLE på krogen og sætte kursen mod Hirtshals hvor vi skal køre ombord på færgen Norröna fra Smyril Line som er færgen der sejler til både Færøerne og Island. Men vi skal kun til Island på denne tur. Vi har tidligere været på både Island og Færøerne, det var i 2011 hvor vi kørte i vores Bürstner autocamper. Men denne gang kører vi i vores Kabe Estate campingvogn, hvor jeg bl.a. skal teste vores kompressor køleskab.

Vi har valgt at køre til Tornby Strand Camping der ligger et par km uden for Hirtshals. Så vi i morgen bare skal køre de få km til færgen. Så vi kører omkring kl. 9, da vi skal være ved færgen kl 9.30, 2 timer før afgang, da den sejler kl 11.30. Og 2 døgn senere er vi på Island på den østlige kyst i havnebyen Seydisfjordur.

Vi har boet på Tornby Strand Camping en del gange, så Morten Jensen som har ejet pladsen med sin kone Tove siden 2011, ville lige vise mig hvad der er sket på pladsen det sidste års tid.

Der er faktisk sket temmelig mange ting så jeg har lavet en film der kommer når jeg er hjemme fra Island. Men du får lige nogle stemningsbilleder.

Der kommer specielt mange autocampere og bare i dag mens vi var på pladsen kom der over 50 autocampere trillende ind. Her er det en af autocamperne der lige skal tømme spildevand af og have frisk vand på

Dr er mange forskellige overnatnings tilbud på pladsen enten du selv har campingvogn, telt eller autocamper, eller du måske er på cykeltur og gerne vil leje et lille værelse med køjeseng til en hyggelig overnatning. Du kan også leje et stort udvalg af hytter og forskellige familietelte bl.a. disse spændende telte med køjeseng til børnene og dobbeltseng til de voksne. Og så er der spisebord og stole inde som ude, samt kogeplader og køleskab. Lige klar til en hyggelig familieferie. Spørg efter de mange overnatningsmuligheder på pladsen. www.tornbystrandcamping.dk

Du møder altid Morten eller Tove i receptionen og Tove klarer også den pænt store butik på pladsen. Her kan du også få lidt at spise såsom pølser eller Pizza.

Filmen fra Tornby Strand Camping dukker op her på Campingferie.dk lige så snart den er klar.

Tornby Strand Camping har åbent hele året.

Se mere på www.tornbystrandcamping.dk

På gensyn i morgen hvor vi kører ombord på færgen til Island – og det tager 2 døgn – før vi kører i land på vulkanøen Island.