De danske forhandlere af autocampere oplever en kæmpe efterspørgsel i disse år.
Hvor der tidligere blev solgt 150-175 enheder om året, er dette tal vokset med flere hundrede procent det seneste år. Det er der flere årsager til.
Aktiv ferie tæt på naturen
For det første er Danmark nu godt igennem krisen, og mange har fået plads i budgettet til at købe en sådan bil. For det andet er mange modne par skiftet fra en sejlbåd til en autocamper. Hvor man i de yngre år oplevede verden fra søsiden, har man i en senere alder lyst til at designe sine egne ferieture på landjorden.
Ligeledes er golf er en meget populær fritidsbeskæftigelse for mange. Kombinationen af autocamper og muligheden for at køre rundt og prøve mange forskellige baner er et hit.
Udbuddet af autocampere til en meget rimelig pris er blevet meget større de senere år. Et eksempel på dette er Hymer Gruppens fabrik Capron, der producerer mærkerne Carado og Sunlight, hvoraf sidstnævnte vandt prisen som årets autocamper i 2017. To mærker hvor kvalitet og en gunstig pris går op i en højere enhed.
Afgiftsnedsættelse booster salget
Den seneste afgiftsnedsættelse fra 60 til 45 % har naturligvis skubbet yderligere til den store optimisme i branchen. Jan Kaspersen, CEO i Erwin Hymer Group Nord i Vejle, udtaler:
“Det har virkelig været noget af en efterspørgsel, vi har oplevet de sidste par år, folk har virkelig fået øjnene op for den ultimative frihed, som en autocamper kan tilbyde. Mange mennesker har været på adskillige charterture med “all inclusive” og ønsker nu at opleve noget andet og mere”.
“På årets to første messer i Bella Centret og i Odense Kongrescenter har efterspørgslen været enorm, og vi har sat alle sejl til for at vise et maksimalt udvalg på Ferie For Alle i Herning. Vi og vore forhandlere udstiller Hymer, Dethleffs, LMC, Sunlight, Carado, Cliff, Vlow, Globecar og Roadcar, så der burde være noget for enhver smag”, slutter Jan Kaspersen.
Se mere her.: http://www.dethleffs.dk/
Se mere her.: http://www.sunlight.de/dk/motorhomes