Vi holder ved kontoret i Brøndby og tjekker de sidste ting før startskuddet lyder.

Peer Neslein fortæller:
Så kom dagen endelig hvor vi kunne kaste anker og sætte kursen mod det kolde nord på vores Camping-Event “Jagten på Nordlyset”.
Planen er at vi efter at have pakket bil og campingvogn i weekenden, skal mødes med den andre deltagere kl. 19.00 i aften i Jönköping.
Her er lidt billeder fra den første dag.

Mads fylder vand på og i gaskassen står 2 stålflasker fra Kosangas

Der var en del blæst så for ikke at blive fanget ved broen valgte vi at tage færgen, hvor vi fik rabat pga vores DCU medlemskab.

På færgen kan vi lige nå at få en kop kaffe. Jeg vælger en lille sund kage med æblefyld, da jeg går meget op i at spise sundt!På færgen kan vi lige nå at få en kop kaffe. Jeg vælger en lille sund kage med æblefyld, da jeg går meget op i at spise sundt!

Jan som har været med på de fleste af vores guidede campingture stødte til os på kontoret og her holder vi et lille stop i Sverige. Jans bil er nem at kende pga de røde fælge. Jan har vist planer om at skifte farve på fælgene.Jan som har været med på de fleste af vores guidede campingture stødte til os på kontoret og her holder vi et lille stop i Sverige. Jans bil er nem at kende pga de røde fælge. Jan har vist planer om at skifte farve på fælgene.

Man oplever mange spændende ting som campist. Her er et fly landet på vejen for at tanke. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men sådan så det ud.Man oplever mange spændende ting som campist. Her er et fly landet på vejen for at tanke. Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men sådan så det ud.

Vi kører stadig på veje uden sne, men det varer nok ikke ved.Vi kører stadig på veje uden sne, men det varer nok ikke ved.

Mads og jeg havde aftalt at tage forskellige trøjer på, men vi endte med den samme farve. Så det er ikke let at være Dupont og Dupont. Det er heldigt jeg er lyshåret.

Da vi nærmer os Jönköping kommer sneen.

Vi er ankommet til campingpladsen i Jönköping hvor vi skal møde de andre familier der skal med på turen. Vi er 6 vogntog. 2 autocampere og 4 campingvogne. Vi holder med udsigt over Vättern.
Vi holder med udsigt over Vättern.

IMG_3969 Vi startede med en ren campingvogn i morges, men nu er den absolut ikke ren. Men det har jeg en løsning på, nemlig ren fritid, så vi kan vaske den i når vi kommer hjem.
IMG_3971 Mads skal lige gøre vores toilet klar, så der skal lige fyldes noget klosetvæske på.
IMG_3972 Vi har valgt at bruge Ren Fritid klostevæske på denne tur, da vi jo skal køre i renernes land. Så det synes vi passer godt sammen.

Efter at have stillet vognen op går vi i gang med at pakke vores ting ud og sætte en kop kaffe over. Vi skal lige lære vognen at kende, men vi føler os hurtigt hjemme i vognen, som er ganske flot og vigtigst af alt, udstyret med Alde centralvarme med vandbåren gulvvarme og opvarmede afløb. Allerede nu er der 23 grader i vognen så vi må skrue ned på 20 grader. Vi skulle bare lige have gennemvarmet vognen og tjekke at alt fungerer.

I aften skal vi byde deltagere velkommen, men det må du læse mere om i morgen.

På gensyn.
Mads & Peer
Campingferie.dk
De tunge drenge
(hvis du siger det hurtigt lyder det som om du siger “De unge drenge”.