Vi ankommer
Vi ankommer.

Som så mange andre danskere er vi vilde med Italien, nærmere betegnet Trentino området. Stedet er i Ledrodalen ved Ledrosøen, på campingpladsen Al Sole lige ved den lille landsby Molina di Ledro.
Som overskriften fortæller, er det altså femte gang vi besøger denne plads.

Vi har fået anvist vores plads.

Vi syntes vi kan blive ved med at finde ting og seværdigheder som vi ikke har set før.
Lige som første gang vi besøgte pladsen har vi denne gang en ny Camp-let med. Da vores bil stod for udskiftning og vi ønskede os en mindre bil end den gamle, vidste vi også at vores store campingvogn måtte ofres til noget mindre. Vi talte om at prøve en teltvogn igen, så vores valg faldt på danske Camp-let.
Vores sommerferietur startede fredag den 4. juli kl. 6:00, vi havde koblet vores Camp-let på bilen og nu gik turen ned gennem Jylland. Da vi har hund med stopper vi ca. hver anden time så den og vi lige kan få strækket benene og få løftet ben. Efter en tur hos Otto Duborg begav vi os sydpå.
I år kunne vi skiftet til at køre hvilket passede min kone rigtigt godt, hun har altid bare siddet ved siden af, da vores vogntog var for tungt til at hun måtte køre. Vi kørte over Kassel og gennem Østrig og ankom til campingpladsen Al Sole kl. 6:30 næste morgen, meget effektivt kørt med ikke mange stop for at tanke. Vores nye bil kørte ca. 21-23 km på literen rigtigt flot. Bilen er en Renault Capture diesel.

Vores hjem.

Vi vidste hvor vi skulle bo de næste tre uger, Vi bookede pladsen sidste år, inden vi kørte hjem. Vores plads lå meget tæt på søen.
En af de ting vi altid besøger under vores ophold, er byen Riva Del Garda. Efter vores mening er det et af de skønneste steder ved Gardasøen. Da vi var nede og få en kop kaffe så vi at der var et veteranbilsløb i byen. Det var utroligt hyggeligt at side der og kigge på alle de gamle biler der kom kørende forbi. Byen har også nogle gode isbarer dem er vi også store tilhængere af. Ligeledes de mange restauranter især én kaldet ”Maffei” super mad og service. Ristorante Pizzeria MAFFEI di Benini Valerio S.A.S. Via Maffei

Billede 5

Vores Camp-let fylder jo en del, så da vi skulle montere solsejlet havde vi ikke kørt Camp-letten langt nok tilbage på pladsen, så de tre pløkker der skulle spænde sejlet ud kunne ikke bankes i jorden hvor den var meningen. Heldigvis var der en løsning, jeg var blevet spurt om jeg ville teste en ny type pløkker,(Peggy Peg) som man skruer i jorden med enten skruemaskine eller manuelt med medfølgende håndtag. Jeg har testet dem og jeg må sige at jeg er meget imponeret over deres styrke, da jeg skruede dem i asfalten. Pløkkerne har været i handelen nogle år. De er rigtig gode i Italien hvor jorden kan være hård og noget stenet.

Peggy pløk

Campingpladsen Al Sole ligger ned til vandet

Al Sole

Hygge ved søen ved Al Sole.

Ledro søen.

Camperplads.
Camperplads i byen Torbole.

Lidt info til campister i autocampere, som noget nyt har Al Sole fået en søsterplads nede ved Gardasøen, nærmere betegnet i byen Torbole. Pladsen er altså KUN for autocampere. Rigtig fin plads med dejlige servicebygninger og kiosk. Der er adgang til Gardasøen ad en sti. Der ligger restauranter lige ved siden af stien.
Adressen er :  Loc. Via Al Cor, 2/a  38069 Torbole sul Garda (TN) – Italy.  Tlf: +390464548204  mail. info@camperstoptorbole.com      www.camperstoptorbole.it

Riva del Garda

Vores tre uger på Al Sole var i år desværre præget af regn, meget regn 12 dage ud af tre uger. Det må vi sige, det var vi ikke helt forberedt på. Vi har prøvet at himmelen åbner sig og det regner voldsom i et par timer. Forskellen var bare at tidligere var vi afsted i en campingvogn, så en smule regn betød jo ingenting. Men det gør det altså i en teltvogn og især efter tre dage med regn, alt er klamt. Og da vi slet ikke er færdige med at campere i bjergene har vi besluttet at teltvognen ikke passer til os. Vi har blandt andet savnet det med at alle ting har faste pladser og er pakket ud når man kommer frem.
Skønt med egne senge ved stop for at sove og sidst men ikke mindst, at lige meget hvordan vejret er, er der altid tørt og lunt i vognen. Så alt i alt må vi nu sige, at vi har prøvet teltvogn igen, men vi må konstatere at vi er blevet mere magelige med tiden. Det skal lige siges, konceptet Camp-let fejler ikke noget, vi har bare ændret os.

Billed 18
Stemningsbillede fra Gardasøen.

Billed 17
Stemningsbillede fra Ledro søen ved camping Al Sole.

Billed 16
Stemningsbillede fra Al Sole

Vi hygger os.

Vores nye vogntog som vi byttede til da vi kom hjem til Danmark igen.

Så efter vi var kommet godt hjem igen. Kontaktede vi LE-Camping, for at fortælle at vi helt sikkert skulle bytte til campingvogn igen.
Søren fra LE-Camping kunne godt forstå os og han var meget behjælpelig med at få en byttehandel i stand.
Vores valg af vogn faldt på en Adria Adora 462 PU. Fra 2004. med 3m Isabella fortelt, gulvvarme m.m.
Vi har efterfølgende været på to weekendture på Åbo Camping i Tversted, så skønt. Camping i campingvogn er helt sikkert vores måde at holde ferie på.