Pressemeddelelse.:
Et specielt skumlag på indersiden af dækkets slidbane opfanger nogle af de vibrationer, der opstår ved dækkets rotation. Det betyder, at den støj, der trænger ind i kabinen, reduceres med helt op til ni decibel.
INNOVATION: I den evige kamp om bilkøbernes gunst forsøger bilproducenterne at udvikle biler med bedre og bedre køreegenskaber. Herudover har bildesignerne og teknikerne fokus på at øge komforten og køreoplevelsen for både fører og passagerer, og et af fokusområderne er reduktion af støjen inde i kabinen.
For at understøtte bilproducenternes arbejde med mere trafiksikre og komfortable biler har Continental udviklet en teknologi, som markant reducerer dækstøjen i kabinen.
– ContiSilent-teknologien består af et skumlag på indersiden af dækkets slidbane monteret efter selve produktionsprocessen. Det specielle skumlag reducerer de vibrationer, der opstår ved dækkets rotation, så den støj, der trænger ind i kabinen, formindskes med helt op til ni decibel på alle vejbelægninger og overflader, fortæller Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark A/S.
Han understreger, at eftersom dækprofilen og alle andre egenskaber bibeholdes fra de konventionelle dæk, adskiller de sig ikke fra andre dæk i samme produktserie. Det gælder blandt andet køreegenskaber som opbremsning, håndtering og vejgreb i vådt føre eller fælge og montering.
Audi er den første bilproducent, der udstyrer sine modeller RS 6 Avant og RS 7 Sportback med ContiSilent-dæk fra ContiSportContact 5 P-serien. Audi RS 6 Avant udstyres med størrelse 285/30 ZR 21 og RS 7 Sportback med størrelse 275/30 ZR 21. Som alle andre dæk til Audi RS-modellerne er ContiSilent-versionerne også RO1-mærket.
Udover anvendelse på almindelige biler er ContiSilent udviklet med henblik på anvendelse på el-biler og hybrid-biler.
Se mere her.: http://www.continental-daek.dk/personvogne/technology/contisilent