Peer Neslein fortæller:
Vi har forladt First Camp Gränna kl. 8 om morgenen og sat kursen mod First Camp Sundsvall lidt over 600 km længere mod nord.

Som du kan se på kortet er der 2 veje fra Gränna til vores næste plads. Nogle valgt den grå rute og vi var nogle der valgte den blå rute gennem Stockholm. Dem der kørte den grå rute kom først og de første kørte i en autocamper. Det var Anette og Kurt Meyer. Forklaringen er selvfølgelig at en autocamper kan og må køre hurtigere end os med campingvogn. Anette og Kurt havde kørt 110 km/t på motorvejen.
Vores tur gennem Stockholm var faktisk ganske god uden nogen stop, men med en hastighed på 70-80 km/t de ca. 30 km gennem Stockholm området.

Men her under er der lidt billeder fra turen til Sundsvall.

Flyvemaskiner langs hovedvejen.

I Stockholm bliver der som i de fleste store byer bygget og bygget. Det er Jan Olesens vogn fra vores gruppe som Signe og jeg følger gennem Stockholm.

Nord for Upsala kommer vi forbi Dragon City som er en kinesisk borg der vist nok (stadig) indeholder hotel, forretninger og restaurant. Vi kørte bare forbi.

Senere kommer vi op til Liddy og Michael i deres store flotte Adria.

Vi er ankommet til First Camp Sundsvall som egentlig lukker kl 17, men lejrchefen havde ringet til mig for at høre hvornår vi regnede med at ankomme. Jeg mente vi alle ville være der mellem kl 17 og 18. Så lejrchefen fortalte at han ville vente på os. De sidste vogne ankom faktisk omkring kl. 17.20 så det var fin service.

Lejrchefen viser Jan Olesen at han skal holde i rækken længst til venstre nede ved vandet, hvor de først 4 vogne fra vores gruppe holder.

Vi har betalt kr. 220 danske kroner pr enhed pr nat for at bo på First Camp. Det er ikke så ringe. Men det er selvfølgelig også uden for højsæsonen.

Så er alle på plads. Vi mangler kun Kurt og Anette Mejer og deres autocamper, som holder længere til venstre.

Her ser du lige vores gruppe fra den anden ende. I forgrunden Mikkel Sørensenes smarte kompakte vogntog. Mikkel valgte at køre smutvejen for at undgå Stockholm og han ankom som den anden vogn efter autocamperen. Nu er det jo ikke en konkurrence, men det er jo meget rart at vide hvor hurtige eller langsomme de forskellige rejseruter er.

Mens jeg har været henne på tanken og fylde bilen op med brændstof så den er klar til i morgen, Har Signe lavet aftensmad efter en lang dag. Der er også dækket op til Jan Olesen. Flasken jeg sidder med er en flaske Moscato Spumante. Det er en slags frugtsaft for voksne.

Så er mørket ved at falde på og lejrchefen sagde vi skulle holde øje med Nordlyset. Det er faktisk også derfor vi er her, men i morgen kører vi længere mod nord, nemlig til Luleå, som ligger lidt over 500 km væk.  Så vi skal både tidligt i seng, men også kigge efter Nordlys.