KONKURRENCE: Overvældende interesse for fotokonkurrence under overskriften ”Det er godt at være ude”. Nu er vinderen fundet, og et luksus-tagklimaanlæg fra Dometic er klar til at blive installeret i vinderens campingvogn

Alt imens landet har ligget underdrejet som følge af Corona, har brancheforeningen Camping Outdoor Danmark kørt en massiv brandingkampagne under overskriften ”Det er godt at være ude”. På sociale medier er folk blevet opfordret til at dele de billeder, der bedst viser campinglivet som en udeaktivitet.

Nu er vinderen fundet, og hovedpræmien er på vej i form af luksus-tagklimaanlægget FreshJet 2200 fra Dometic. Her tøvede man ikke med at sponsorere præmien, da ideen til konkurrencen opstod.

– Vi synes, det er glimrende, at campingbranchen dels laver en kampagne, som involverer campisterne, dels viser essensen af livet som campist, nemlig at det foregår ude i det fri, siger Steen Mandsberg Key Account Manager, Dometic og pointerer i den sammenhæng, at valget af præmie ikke er tilfældigt.

– Selvom man er meget udenfor, når man camperer – og særligt i corona-tiden – så er det vigtigt, at indeklimaet er i top, når man er i sin campingvogn. Derfor var det oplagt med et tagklimaanlæg.

Stor social aktivitet

Hos brancheforeningen Camping Outdoor Danmark lægger man ikke skjul på, at netop overskriften ”Det er godt at være ude” er nøje valgt.

– Det ligger lige til højrebenet at lave noget, som både sætter fokus på, hvad camping dybest set er for noget, og som samtidig tager højde for den situation, som vi befinder os i under CoronaDerfor har det været oplagt at slå på campinglivet som en udeaktivitet, der lever op til anbefalingerne fra myndighederne om mest muligt at opholde sig udenfor for at mindske smitterisikoen, siger Dorte Kiilerich, formand Camping Outdoor Danmark

At kampagnen har ramt plet, understreges af den aktivitet, den har afstedkommet på ikke mindst Facebook. Kampagnen er nået ud til omkring 70.000 personer, 5.000 har interageret, og der er kommet mere end 500 kommentarer.

– Interessen for kampagnen understreger med al tydelighed, at campister er aktive i de sociale rum og gerne vil dele deres oplevelser, siger Dorte Kiilerich.

Hos Dometic glæder man sig til at hilse på den glade vinder.

– Vi håber, at vinderen kommer til at opleve, at camping er paradis – både når du er udenfor og indenfor, smiler Steen Mandsberg.


Billedtekst: Det er denne fotocollage, som blev lagt på Facebooksiden “Camping. Det er ferie” i uge 24, og som løb med hovedpræmien, nemlig et luksus-tagklimaanlæg FreshJet 2200 fra Dometic.

Vinderen har endelig modtaget sin luksuskøleboks

KONKURRENCE: Efter flere måneders Corona-forsinkelse har vinderen af stor lodtrækning fra årets Ferie for Alle-messe nu endelig modtaget sin præmie. Og svarene fra lodtrækningen er stadig højaktuelle, lyder det fra Camping Outdoor Danmark

Da den store Ferie for Alle-messe løb af stablen i Herning i slutningen af februar, var der ingen, som havde regnet med, at overrækkelsen af en fornem hovedpræmie skulle ende med mere end tre måneders forsinkelse. Det har ikke desto mindre været tilfældet for vinderen af den lodtrækningskonkurrence, som brancheforeningen Camping Outdoor Danmark skød i gang under messen.

Men nu er der godt nyt. Præmien – en luksuskøleboks fra Dometic – er nu leveret til den heldige vinder, og spørger man præmieuddeleren, kommer den på det helt rette tidspunkt.

– Man vil selvfølgelig gerne have sin præmie, når man endelig vinder noget, men i betragtning af, at vinderen blev udtrukket, mens det endnu var vinter, så gør det næppe så meget, at køleboksen først bliver overrakt nu. Med de seneste ugers tegn på en god dansk sommer, kan køleboksen blive taget i brug med det samme, siger Per Flensted, adm. direktør, Dometic.

Vigtige svar om campinglivets glæder

Lodtrækningen har taget afsæt i en spørgeskemaundersøgelse, hvor deltagerne har skullet svare på, hvad der motiverer dem til at holde campingferie. Mere end 1.500 har deltaget, og deres svar har stor betydning for den fremtidige branding af campingbranchen.

– Det er fuldstændig uvurderligt for os at få nogle konkrete data på, hvad folk forbinder med camping, fordi det giver os et praj om, hvordan vi bedst brander camping som ferieform i øjenhøjde med campisterne, siger Dorte Kiilerich, formand Camping Outdoor Danmark.

Friheden og hyggen

Eksempelvis svarer 67 procent af de adspurgte, at de forbinder campinglivet med friheden til selv at kunne bestemme, 67 procent forbinder livet som campist med hygge, 65 procent tillægger nærheden med naturen afgørende betydning, og 60 procent fremhæver samværet med venner og familie.

– Det bliver helt sikkert ikke sidste gang, at vi på den måde beder campisterne hjælpe os med at blive klogere på campinglivets glæder, siger Dorte Kiilerich.

Det er en positiv opgave at overrække sådan en præmie slutter Per Flensted,

Billede tekst.: Det var en glad Frank Larsen som her modtager en ny CFX3 35 køle / fryse boks som udover at bruge den på camping også vil bruge den når der kommer gæster på terrassen.




 

Annonce:

Efterlad din kommentar