7 lande 7 dage camping

Peer Neslein fortæller:
Så er vi nået til sidste dag i vores “7 Lande på 7 dage”, hvor vi kører fra Tropical Island, syd for Berlin, tilbage til Danmark Via Rostock-Gedser og til vores kontor i Brøndby.
Turen har været en spændende lang rejse med panoramaer og skiftende kulturer og kvalitet på vejene gennem landene.
Formålet med turen har været at afprøve CampingCard ACSI, som har fungeret på alle pladserne, hvor vi har betalt 15 eller 17 Euro for plads, 2 personer, strøm, varmt bad og hund (hvis vi havde haft den med).
Der er slevfølgelig tale om lave priser da det er lavsæson. Alle steder har jeg blot vist mit ACSI Card og kun et sted (Tropical Island), ville de også se legitimation/ID. Jeg viste dem mit kørekort og de skrev kørekort nr. ned.

ACSI kortet fungerede som det skulle, så jeg forstår godt at det er populært blandt campister. Bøgerne giver god information om de ca. 3.200 campingpladser som giver rabat i lavsæsonen. Men ACSI App'en er også et rigtigt godt værktøj når du leder efter campingpladser. Se mere på www.campingcard.com/campingferie
ACSI kortet fungerede som det skulle, så jeg forstår godt at det er populært blandt campister. Bøgerne giver god information om de ca. 3.200 campingpladser som giver rabat i lavsæsonen. Men ACSI App’en er også et rigtigt godt værktøj når du leder efter campingpladser. Se mere på www.campingcard.com/campingferie

På vores rejse gennem landene var vi med den lille færge over Elben øst for Hamburg, for at undgå byens trafikkaos. En færge giver også en god afveksling på en rejse, hvor man kan strække benene og få frisk havluft.

Det var interessant at besøge ACSI hovedkontoret i Holland og få en snak med direktøren omkring camping og især fremtiden. Det er en organisation som er fremme i skoene og taler et sprog som kommende generationer af campister forstår.

Nogle dage kører vi ikke så langt og så blive der slappet af og gået ture i området vi er i, så vi får rørt os.

Vi går en lille tur i en Belgisk landsby og besøger byens kirkegård og kigger på grave, navne og årstal.

I Ribeauville i Alsace i Frankrig, mødes vi med min bror Jann og hans kone Anne og får besøg af storken. Der er mange storke i området og mange er ganske tamme.

I Ribeauville går vi også en tur gennem byens lange gågade hvor bilerne gerne må køre igennem. Anne og Rasmus går og snakker.

I Tyskland stopper vi selvfølgelig ved Rhinen og kigger på sluser.

I Tjekkiet har vi også tid til at sætte vores Isabella Netfront op for at skærme lidt for solen. Vi var kun 2 vogne på hele pladsen.

Mellem Dresden og Berlin drejer vi af til Tropical Island som er en kæmpehal, så stor at den kan rumme 9 fodboldbaner og Frihedsgudinden i højden. Men det gør den ikke. Det er et inden- og udendørs legeland for børn og voksne.

Tropical Island ligger på en gammel flyveplads hvor en række skjulte hangarer indgår i bl.a. campingpladsen med samme navn.

Tropical Island kan også opleves fra luften i en luftballon, som flyver inde i den store hal.

På campingpladsen kan du booke ophold i Indianertelte eller bungalows hvis du ikke har din egen campingvogn, teltvogn eller autocamper.

Det er skønt at sidde under solsejlet og nyde en kop kaffe mens solen går ned og natten trænger sig på. Efter en ganske varm dag er det dejlig forfriskende, før man skal ind i en dejlig seng.

Om aftenen laver Rasmus og jeg henholdsvis filmklip og dagbøger og jeg bruger tid på at studere ACSI bøgerne og de mange pladser og informationer om landene som bøgerne også giver.

Nogle af måltiderne på turen kan nydes udendørs.
En række af måltiderne på turen blev nydt udendørs.

Vi holder på havnen i Rostock og glæder os over at vi skal sejle hjem med Kronprins Frederik. Det er da fornemt.

Vi er tilbage i dejlige Danmark efter en spændende tur. I disse flygtninge tider er vi ikke blevet stoppet ved nogen grænser, eller set grænsekontrol andre steder en lidt politi her i Gedser, hvor vi kørte lige igennem tolden.

Farøbroen bringer os fra Sydhavsøerne tilbage til Sjælland via Farø.  Det har været en dejlig tur med mange billeder på nethinden efter 3.000 km gennem 7 lande. De næste dage kommer der film fra Tjekkiet og Tropical Island på vores youTube kanal, hvor du også kan finde alle vores andre videoer. Se her: https://www.youtube.com Tak for denne gang og på gensyn. Rasmus & Peer Neslein Campingferie.dk
Farøbroen bringer os fra Sydhavsøerne tilbage til Sjælland via Farø.
Se her: https://www.youtube.com/user/campingferie/videos
Tak for denne gang og på gensyn.