Annonce:
Annonce:
Kronjyllands Camping & Marine Center
Bije728x90
Camping Kim
Østsjællands Camping Center
HinshøjCaravan728x90
JPCARAVAN
Reimo

Campingbladet

Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Ukendt skade/skadesforvolder på vogn, er jeg dækket?

Jeg er i dag kommet ned til vores fastligger vogn, og kan konstatere der er kommet en stor flænge på næsten 10 centimeter på bag siden af vognen. Har snakket med naboerne, ingen har set noget eller ved hvad der er sket. Flængen sidder nederst på alupladen, vognen er en hobby 560 fra 2008. Vognen er forsikret som stillestående/fastligger vogn.

Mit umiddelbare gæt er en trailer har været bakket ind for tæt på og ramt. Ringer til forsikringen i morgen, men hvordan tror i jeg står stillet når jeg ikke aner hvad der er sket og ingen har set noget? Skal det anmeldes som hærværk når ingen ved hvad der er sket? Vognen er forsikret som ikke kørende, så der er ikke kollisions dækning derpå.

Bonus spørgsmål: Hvis vognen bliver erklæret total skadet hvordan står jeg så stillet ifht den udbedret fugtskade jeg har på vognen? (klassiske fugt i front på hobby hvor vandet gik ind med skruerne, skaden udbedret men det kan ses i malingen indvendigt efter det) bliver erstatnings beløbet trukket ned på et nivaue hvor det hele kan være ligemeget?

Tak.

Hilsen HO.

Du har formodentlig talt med din forsikring nu, og det er vel også de eneste, der kan svare på, hvordan din forsikring dækker. Det er jo forskelligt fra selskab til selskab, hvordan de strikker deres forsikringer sammen. Uanset vognen bliver brugt som fastligger eller kørende, er det min generelle opfattelse, at hvis reparationsprisen bliver for høj, totalskader de vognen. Hvis det sker, må du jo eventuelt argumentere for at vognen er mere værd, da den har fået udbedret fugtskaden, hvis de vil lytte til det.

Vi havde en 4 år gammel Cabby, der blev utæt i gulvvarmeslangen, og væsken sivede stille ud i gulvet og gjorde det blødt. Selvom det var en dyr og forholdsvis ny vogn, ville de ikke betale for reparation og totalskadede den. Vi fik dog en fair pris for den.

Det kunne være spændende at høre hvad dit forsikringsselskab har svaret.

Venlig hilsen Lennart

Og til Joan: Hvilken cv har i så nu?

Venlig hilsen Lennart

Til Lennart:

Vi har stadig Cabby. Den vogn, der blev skadet, var den første Cabby. Det var i 2013 vi skiftede vogn. Ny Cabby Caienna 620 F3 (petersencamping.dk)

Til gengæld har vi udvidet vores ferieboligantal, så vi nu har 2 muligheder 🙂

Uploadede filer:
  • DSC00544.JPG

Tillykke med det. Så ender det nok med at i dropper campinglivet ?! 😏

Men en rigtig flot cv.

Hilsen Lennart

Campingbladet

Til Lennart

Nej, vi dropper ikke camping 🙂 Efter en meget våd vintercamping 2019/2020 hvor alt sejlede i vand i forteltet i flere uger, besluttede vi at det blev for trist, når vi ikke kunne benytte forteltet.  Vi havde længe talt om et sommerhus som børn og børnebørn kunne benytte alt det de ville, og da der var et godt tilbud, slog vi til.

I ugen efter påske var vi på camping her https://ajstrupstrandcamping.dk/ og sommerferien, som er ret tidlig for vores vedkommende, bliver også camping.

Hvis du er på Facebook, kan du (og andre) følge os i en gruppe, der hedder Petersencamping. Det er en lukket gruppe, så man skal anmode om medlemskab. Der opdaterer jeg med billeder og andet, når vi er på tur. Jeg laver stadig min hjemmeside http://www.petersencamping.dk hvor jeg laver længere beskrivelser af vores udlandsferier især.

Venlig hilsen Joan

Campingbladet