Annonce:
Campstuff
Annonce:
Campstuff
JPCARAVAN
HinshøjCaravan728x90
Bije728x90
Bije728x90
HELÅRSCAMPISTERNE
Østsjællands Camping Center
Kronjyllands Camping & Marine Center
AutocamperShow

Campingbladet

Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Tysk Tempo 100, i Tyskland.

Vi overtager en campingvogn i næste uge, og jeg er ikke sikker på at jeg kan nå at få mærkat og papirer inden vi kører, da der er en ekspeditionstid på 10-14 dage.

Er det muligt at få denne tempo 100 godkendelse som "Drive-in" enten i DK eller måske i Tyskland?

Den kan du få her i Harrislee:

http://www.tuev-nord.de/de/privatkunden/tuev-stationen/harrislee/

Hvis du får den i Tyskland, så gælder den ikke i Danmark.

Får du den i Danmark, gælder den også i Tyskland. Men hvis du får den i Danmark skal du hver andet år til syn.

@Per Wolfsdorf

Hvis du vil have tempo 100 der er gældende både i Tyskland og Danmark skal du erhverve en både i Tyskland og Danmark - der findes ikke èn som er gyldig i begge lande:

http://www.kues-fahrzeugueberwachung.de/tempo-100-plakette/

http://www.fstyr.dk/DA/Krav-til-koretojer/Tempo-godkendelser/Tempo-100/Godkendte-Tempo-100-maerker.aspx

Det var jeg ikke klar over.

Det er da noget være klapnhug, de har lavet. Det er klart at den tyske ikke vil gælde for danskere, da tyskerne ikke har myndighed til at indkalde en dansk campingvogn til syn hver andet år, lige som de tyske skal.

Man skulle lave en EU tempo 100 som så gjaldt i hele EU, og den skulle laves efter de tyske regler da man så må kører op til 100 kmt på motortrafikveje og motorveje.
Den danske giver kun lov til 100 på motorveje, alle andre op til 80.

Mvh Jørgen

Campingbladet

Jeg skal også kun have tempo 100 til Tyskland.

I DK synes jeg ikke det kan betale sig.

Længste tur du kan køre på motorvej i DK er fra Frederikshavn til Helsingør, på ca. 500Km, og den vej kører vi ikke så tit.

Når vi køre til syden, kører vi lidt over 1000 på Autobahn, det gør vi hvert år.

Desuden er jeg et par gange blevet vinket op i fart af "der Polizei" på autobahn, da jeg kørte 80. Han lå på siden af mig og vinkede mig op i fart indtil jeg kørte 95.

Så fik jeg OK tegn, og han forlod mig.

DET har jeg aldrig oplevet herhjemme..

Henrik

Har skrevet til Tüv i Soltau, men de laver kun Tempo 100 om Onsdagen.

Jeg må vist have pudset mit Tyske lidt af, og spurgt om der er nogle steder det gøres om Lørdagen.

Du kan også få det i Flensburg (Harrislee) men APplus laver det da i DK og nogle har åbent om Lørdagen du får bare ikke papirerne med det samme, det ved jeg så heller ikke om man gør i D

https://www.tuev-nord.de/de/privatkunden/tuev-stationen/harrislee/

Det er bar det der er min udfordring. I dk er der en ekspeditionstid på 14 dage, og på det tidspunkt er jeg i Ungarn.

Derfor ville jeg se om det kunne fixes på vejen derned.

desværre har motorkontoret lukket om Lørdagen så det kan vist ikke lade sig gøre nogen steder 🙁

Citat fra Henrik Værum Høgh på 22. juni 2019, 19:15

Desuden er jeg et par gange blevet vinket op i fart af "der Polizei" på autobahn, da jeg kørte 80. Han lå på siden af mig og vinkede mig op i fart indtil jeg kørte 95.

Så fik jeg OK tegn, og han forlod mig.

DET har jeg aldrig oplevet herhjemme..

Henrik

Er det med eller uden tysk tempo 100 på campingvognen ?

Har ikke selv tempo 100 på vores campingvogn, da bilen er for let, men den nye er "kun" ca. 60kg for let. Ifølge kataloget kan modellen være tung nok (afhængig af motor og udstyr).
Så jeg overvejer at få tempo 100 (tysk) på campingvognen.
Bliver man så spottet med 90-95km/t af politiet, vil de ikke umiddelbart kunne vide at bilen lige mangler 60kg i at vogntoget opfylder tempo 100 kravet.
Uden mærke vil de ikke være i tvivl om at man kører for stærkt. Med mærke skal de først tjekke bilens køreklare vægt.

PS: Kender en, som har prøvet det modsatte heri Danmark.
På motorvejen kørte politiet på siden af ham i ydersporet, da de fortsatte med 90-95km/t, overhalede politiet og trak ind foran. Sænkede farten til 80km/t, fortsatte foran nogle minutter, og satte så farten op igen.

Campingbladet

Oplevelsen var uden tempo 100.

Det viser fint forskellen mellem tysk færdselskultur og dansk.

Er der nogen der ved om tyskere med tysk tempo 100 må køre 100 på de dansk motorvej, for jeg tror de fornemmer de godt må.

En tysk Tempo 100 tilladelse er kun gyldig i Tyskland og en dansk kun i Danmark

Uploadede filer:
  • 100DK.jpg

Hejsa

Ja, velkommen til EU, lad os få nogle klister mærker bag på vores vogntog, det er ligesom man ikke kan blive enige i EU om miljø plakater til de forskellige byer i Europa, så man skal både have en til Tyskland og en til Frankrig, og nu snakker de også om en til Danmark, så kan vi klister foruden til også, selvom det er ulovligt.

Det er utroligt at man ikke kan blive enig om sådan simple ting.

Hilsen Ole

Campingbladet