Annonce:
Isabella Lufttelt
Annonce:
Bije728x90

Campingbladet

Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Hvilken bil er en god trækker?

Vigtigst af alt er hvad den skal kunne trække.

Jeg har selv valgt en Ford Kuga 2,0 med 4-hjulstræk og automatgear. 180 hk og 400 nm. Jeg kører på campingture hele året og jeg skal kunne komme fri da jeg ofte er på pladser hvor der måske ikke er andre, når jeg kører i vinterhalvåret.

Uploadede filer:
  • Ford-Kuga.JPG

Hej Per.

Vi køre for tiden i en gammel Mercedes e 320cdi. 204 hk. Og kikker på nyere bil da vi også har problemer i forår og efterår. Vi er ikke så meget af sted om vinteren som vi gerne ville. Vi har kikket på lidt af hver. Mercedes glc. Skoda kodiaq. Ford s max awd. Men vi overvejer også en Hyundai santa fe 2.2 diesel  200hk awd. Hyundai er vi godt lune på. Valget er dog meget svært i disse tider. Hvor klima debatten raser. Så det er da dejligt at se at der er nogle der kan tage en beslutning. Hjertelig tillykke med din nye trækker.

Jeg kjører en Ssangyong Rexton RX220 EXDi, 178 hk diesel. En bil som fungerer veldig godt som trekkvogn, sommer og vinter og med 4wd kommer den frem på

alle veier, også de snødekte veiene vi ofte har her i Norge.

Uploadede filer:
  • 20180727_132901.jpg

Vi er super glade for vores Land Rover Discovery 3 så er man rolig i det meste vejr. Der er nok mange gode trækkere, men den vi har nu, er det bedste vi nogensinde har haft. Pt. Trækker vi 2,4 ton Cabby på 942 cm. Både sommer og vinter, ca. 15.000-20.000 km. Årligt.

Uploadede filer:
  • A36D3F2C-B15F-47EA-93F1-976A71095A12.jpeg

Så er vi nået til et bil skifte.  Vores gode gamle mercedes e 320 cdi er skiftet til en skoda kodiaq 2.0 tdi 190 4×4 dsg 7 personers.

I år valgte vi at prøve en helårsplads, da vi ikke kunne finde ud af hvad vi ville med bil. Men helårsplads er ikke os.

Så nu er det prøvet. Og nu går vi og glæder os til at komme ud og trække igen,

håber på et par ture gennem vinteren, en tur til ferie for alle i februar,

Og så  bliver det spændende Hvordan skoda kodiaq klare turen sydpå med vores cabby 650+ på 1800 kg

Vi har lige skifte vores Mercedes e 250 ud, har kørt Mercedes de sidste 15 år, troet ikke vi skulle køre andet mærke, men har skiftet til, Audi A 6 allround Quattro, 3,0 tid v,6 272 hk med luftundervogn , det er nok det bedste camping trækker jeg har kørt, må trække 2500 kg, kan kun anbefales

Campingbladet

Hvilken bil er en god trækker, ja det er jo i høj grad en smagssag (og i ret høj grad en religionssag). Som verden ser ud i dag vil jeg til en hver tid vælge en turboladet benzinmotor. En turboladet Dieselmotor, kan selvfølgelig også være en fin trækker, og den har betingelsesløst et højere topmoment, men til gengæld er det over et væsentligt smallere omdrejningsområde, og derfor vil det for at udnyttet en dieselmotors potentiale kræve nogle mere hyppigere gearskift (hvad enten man nu bruger manuelt gear eller automatgear), for at ligge inde for det ret så smalle omdrejningsinterval, men det er jo i bund og grund en smagssag, og ens behov i det daglige uden for ferien, er jo mindst lige så vigtigt.

Mit vogntog er følgende: bilen er en Skoda Fabia Combi 1,2 TSI 86 HK og 160 NM mellem 1500 og 4000 rpm. Campingvogn er en Vega 295 ET med en egenvægt på 1000 kg. Det er et vogntog, som efter min mening passer rigtigt fint sammen. Jeg kan i modvind holde godt 95 km/t (på GPS'en) i 5. gear og med campingvogn går den 10.5 km/l.

Campingbladet

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik Læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk