Annonce:
Campstuff
Isabella Lufttelt
Annonce:
UnionLido
Østsjællands Camping Center
Bije728x90
HinshøjCaravan728x90
Bije728x90
Valsugana Camping
Kronjyllands Camping & Marine Center
HELÅRSCAMPISTERNE

Campingbladet

Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Gode forslag til god brugt campingtrækker.

Bilen skal kunne trække en campingvogn på 1500 kg totalvægt. Jeg kigger lidt på biler de må max være 4 til 5 år gamle og ligge i en prisleje mellem 100.000 - 140.000 kr. Har kiggget lidt på Citroen c4 1,6 hdi 120 hk må trække 1550 kg, Hyundai i30 1,6 crdi 110 hk må trække 1500 kg og Kia Ceed 1,6 crdi må trække 1500 kg. Det virker til at være fornuftige biler. Hvis nogen har andre forslag til fornuftig bilkøb i samme størrelse må i meget gerne komme med dem. Det jeg har brug for er positive/negative erfaringer/oplevelser. På forhånd tak.

Mvh. Arnold

Lige en tilføjelse en Citroen Picasso 1,6 hdi kunne også være interressant at høre noget om.

Mvh. Arnold

Vi havde en Kia Rio, fra ny. Den måtte blive 3 år i år. Den skulle på papiret kunne trække 1100Kg. Så da vi købte en vogn, blev det en lille let Hobby, på 1050 total. Da vi kørte på tur i den vejede den 1095kg. (shyy).

Den kunne dårligt nok komme over storebælt. Jeg kørte 55km/t på toppen, med en stribe sure truckere bagved. Den trak alt hvad den kunne.

Nu har jeg købt en Dacia Duster, og den er virkelig god.

De fås i det budget du har lagt.

Du kunne overveje en Skoda Octavia jeg har en 1.5 tsi (benzin) med DSG den må vist som standard trække 1500 kg. Vores  har fået monteret MAD fjedre bag på og er opvejet til at måtte trække 1700 kg og det gør den ganske fint - vi var i Østrig i sommers og det gav ikke anledning til nogle problemer. En diesel ville måske køre lidt længer pr. Liter men det passer ikke rigtig til hverdagen behov.

/Anders

Uploadede filer:
  • 54C30345-5549-4404-AE22-F7756348F543.jpeg

Tak til Henrik og Anders for jeres forslag. Har prøvekørt Citroen c4 Picasso og en Hyundai i30 begge dieselbiler picasso årg 13 og i30 årg 16. Jeg skal skal have prøvet flere biler. Siddekomfort og støjniveau bliver også en del af afgørelsen.

Mvh. Arnold

Har prøvekørt en Renault Megane 1.5 dcu 110 hk årg 2016. Nok den bedste køreoplevelse jeg har haft.

I øvrigt tak for alle svarene.

Mvh. Arnold

Campingbladet

Det blev en Renault Megane 1,5 dci 110 hk den må trække 1650 kg indregistreret første gang december 2016. Den har kørt 23000 km. Leveret med anhængertræk 13 stik fuld monteret med ladestrøm til campingvogn.Efter at have prøvet flere modeller flere gange blev valget altså Renault. Det er ikke en stationcar. Er der nogen der har erfaring med modellen ? Tænker Er det nødvendigt med MAD fjedre ? Eller er der andet man skal være opmærksom på ?

Handlen måtte desværre trækkes tilbage pga problemer med vogntogsvægten. Nyt spørgsmål.

Har nogen erfaring med Toyota Auris 2,0 -4D T2   124 HK   Årg. 14   15  og  16 ?

Tak. Mvh. Arnold

Ja, det er lidt et overset problem.

Fylder man vægten på krogen helt op, så er det ikke altid man må sidde i bilen..

Vores Duster må veje 1848kg, og have 1500på krogen, men VTV er maks 3048.

Duster vejer 1395kr, så den må altså laste 453kg. Men sætter jeg en totallastet CV på krogen, må der maks være 253kg i bilen.

Det lyder som en omgang EU skrivebordsregler. Hvordan skal man som fører, nogensinde kunne kontrollere dette inden man kører ud på vejen.

Jeg har ingen ide om det er noget der bliver reageret på, men det betyder jo ikke man ikke skal rette sig efter det.

Har bilen en nummerplade, kan du checke data på tjekbil.dk

Hej Arnold - for min Octavia´s vedkommende er det således:

Standard:

Bilens teknisk totalvægt er 1.887kg

Totalvægt for påhængsvogn 1500 kg (med bremser)

Vogntogsvægt 3387 kg (altså fuld udbytte at kg.)

Min er opvejet

Bilens teknisk totalvægt er 1.887kg

Totalvægt for påhængsvogn 1700 kg (med bremser)

Vogntogsvægt 3587 kg

Skoda har godkendt at vogntogsvægten opskrives med de ekstra kg.  så igen ikke noget problem (hvis du har BE kørekort)

(Man skal være opmærksom på at opvejningen reducer kørsel på stigninger til max 8%)

Men som jeg læse det skal er dit behov 1.500 kg. og så er opvejning ikke aktuelt...

/Anders

Hej igen. Tak for hurtig respons.

Henrik Det er alene fabrikanten der afgør hvad bilens vogntogsvægt må være. Har undersøgt det. Det undrer mig at det IKKE er sælgeren der skal gøre opmærksom på det, men mig der skal gøre dem opmærksom på det.

Anders godt gået af Skoda at de opvejer alligevel og tilsyneladende er obs på vogntogsvægten. Det er sådan det bør være bilens totalvægt + tilladt vægt bagpå med bremser det bør være de tal der er vogntogsvægt.

Jeg har BE kørekort så der er ikke noget problem.

Vi kigger nu på Skode, Toyota og Kia ceed. Håber snart jeg finder noget.

Campingbladet