Annonce:
Annonce:
Kronjyllands Camping & Marine Center
Le Palme Camping
HinshøjCaravan728x90
https://campingferie.vti.it/
Camping Kim
Auning Camping
DANESE

Campingbladet

Forum breadcrumbs - You are here:DebatforumDiverse: DiverseGasvarmeovn
Please or Tilmeld to create posts and topics.

Gasvarmeovn

Hvorfor må jeg ikke bruge en lille gasflaske på 5 kg? Trykket er da det samme om jeg vælger 11 kg?

Venligst Lennart

Uploaded filer:
  • 79E5712C-D817-43A6-AE88-E63C7BA22EFC.jpeg
Helge Larsen has reacted to this post.
Helge Larsen

Det er efterhånden kun dig, der holder liv i forum her 😀

Står det ikke brugsforvirringen, hvorfor det skal være 11 kgs flasker? Jeg kan se på Sikkerhedsstyrelsens side, at producentens anvisninger altid skal følges - "

Gasflasken står normalt inde i gasvarmeovnen. Fabrikantens anvisninger om flaskestørrelse og flaskeplacering skal altid følges. Det er vigtigt at vide, at gasregulatoren tæller med i maksimalhøjden på en gasflaske. Hvis flasken, inklusiv regulator, er for høj, bliver gasflasken for varm, og det tryk, der dannes, kan udløse en kraftig eksplosion.

Generelt skal gasflasker placeres efter fabrikantens anvisninger og Beredskabsstyrelsens forskrifter."

Hele teksten kan læses her Klasse 1 - om transportable udendørs gasvarmeovne (sik.dk) - jeg er dog i tvivl, om det skal være indendørs varmeovne?

Henrik Pedersen has reacted to this post.
Henrik Pedersen

Tak for svar men det forklarer ikke hvorfor man ikke må bruge en 5 kg flaske som har samme tryk som en 11 kg flaske og der er ingen begrundelse i instruktionen.
Og ja - jeg bruger dette site når jeg har spørgsmål og også af og til DCU. Hvorfor der ikke er mere aktivitet her på dette Forum forstår jeg ikke 😁

Hilsen Lennart

Uploaded filer:
  • 7F14C0DE-E0F3-42DE-8E0D-8A99E8C9BDF1.jpeg

Jeg synes, det er en skam, dette forum ikke benyttes af særligt mange. DCU er jeg ikke medlem af, så der kommer jeg ikke. Til gengæld bruger jeg Facebooks forskellige campinggrupper, og der er hurtigt nogle der svarer - ligesom i "de gode gamle dage" her 🙂

Har du spurgt der, hvor du købte ovnen? Måske de har flere oplysninger på den. Ellers må du begive dig ud i det store Facebook og spørge der.

Jeg fandt den lige hos Jem & Fix - i annoncen står der gasflasker op til 11 kg, så du kan vel sagtens bruge en 5 kgs. Gasvarmeovn 4,2 kW sammenklappelig + elek. varmeblæser - Grad | jem & fix (jemogfix.dk)

Har du tittat på wikipedia? Det är mycket användbart för att expandera dina horisonter. Jag råder dig.

Campingbladet