Annonce:
Annonce:

Campingbladet

Forum breadcrumbs - You are here:DebatforumCampingvogne: CampingvogneGasfilter
Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Gasfilter

Er der nogle der ved ,om man selv, kan se om gasfiltre ,er ved at skal skiftes. Mister tryg til gasgrillen,

Truma anbefalede på et tidspunkt udskiftning hver andet år.

Du kan ikke umiddelbart se om filteret trænger til udskiftning, men du selv skrue filterpatronen af, bør ikke udføres af almindelige campister med mindre man ved hvad man gør, når patronen er taget af kan du jo se hvordan det ser ud.

Vi fik skiftet filter her i foråret og det var ikke meget snavset, filterne havde siddet på i 2 år, og der var "kørt" ca 40 flasker gas igennem dem, der var primært tale om flasker fyldt med dansk gas.

Jeg har kendskab til en som fik skiftet filter hvor der også havde været "kørt" gas igennem som var købt i Tyskland, der er tale om flasker som var plomberet og hans filter var efter 3 år halvt fyldt af restaffald.

Min anbefaling er at skifte filter hver andet år, hellere betale for nye filter end skulle udskifte min duokontrol, og så skal vi huske at køleskabene heller ikke er glade for megen snavs i gassen.

Campingbladet

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik Læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk