Annonce:
Annonce:
Bije728x90
DANESE
Camping Kim
Østsjællands Camping Center
GudhjemCamping
HinshøjCaravan728x90
JPCARAVAN
Kronjyllands Camping & Marine Center

Campingbladet

Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Costa Brava Spanien - Skønt vejr og fantastiske madoplevelser

Hej Campister,

Jeg syntes lige jeg ville dele lidt tidligere rejseoplevelser med jer som lidt inspiration til når verden åbner op igen - forhåbentligt snart :-). Familien og jeg har de sidste mange år hold ferie ved Costa Brava  - min store hobby vedsiden af camping er mad og investeringer og den resterende del af familien er glade i sommerferien hvis det blot er solskin og varmt. Vi er ofte afsted i 4 uger og vores foretrukkende campingplads må være Ballena Alegre lige ud til havet med fantastiske faciliteter til de små.

Når vi er ved kysten elsker vi at lave lækker tapas i vores campingvogn eller tage ud og prøve lokale restauranter og smagsoplevelser. Jeg blev bidt af at prøve at finansere vores sommerferieture med mine investeringer og har brugt denne hjemmeside og selvom Corana har været et trist år og vi ikke tog til Spanien sidste sommer kan jeg nu stolt meddele at vi kan tage kvit og frit til Spanien næste år pga. mine investeringer så jeg er lidt stolt 🙂

Vi satser stærkt på at tage afsted i år til Costa Brava og vi vil forkæle os selv lidt ekstra med noget god mad og ekstra oplevelser nu hvor vi måtte nøjes med Svinkløv Camping sidste sommer.

Hvor planlægger i at tage hen når verden engang åbner op for os campister igen?

Vi har en tur til Ardeche til gode, men jeg tror det kommer til at vente et år mere. Hvis jer rejser ud til et halvåben Europa, så tror jeg ikke vi vil nyde det nok. Det vil komme til at minde om en rejse udenfor sæsonnen, og det er en sommerferie for kostbar til. Så det bliver til en uge på Jesperhus med børnebørn, og to ugers tilfældigheder i DK.

Mvh Steen.

Hej Steen

Desværre når jeg ser i glaskuglen kommer vi ikke til Costa Brava i år eller det næste år med.

Vi plejer hvert år at køre rundt i Spanien på kryds og tværs i 2 måneder hver forsommer.

Vi slutter hvert år af med et par uger i  Amfora ved ST. Pescador. De har en god "hverdags restaurant  (en strandbar med  god mad og overkommelige priser)".

Vil man nydelivet er det på restauranten på nabopladsen Aquarius - men det bliver helt helt autentisk når man tager til nabobyen Empuries Som er flere tusind år gammel. Grækerne har været her og bidraget med en anløbsbro som indgår i et museum og lige over ruinerne fra den tid  ligger romernes ruinby. På nabohøjen 100 m. derfra ligger vores by - jeg har ikke talt husene - men jeg mener ikke der er over 100 huse inden for byens mure. Der er kun 3 gader som fører op til byens torv og ældgamle kirke. På torvet er der alligevel blevet plads til 3 udendørs restauranter. Vi foretrækker den som hedder can koll - her nyder man helt ud at man har, ferie selv om der er mega langt herned. Men det er også her vi plejer at sige farvel og på gensyn til Spanien - der er kun godt 40 km. til Frankrig.

MVH BJ.

Do you want professional marketing services? Hire the experts of Prolynxs where you buy digital marketing, PK website design, logo designers, content writers, SMS, email marketer, sindh SEO agency, etc. Likewise, they also design brochures, business cards, flyers, and whatnot. In addition to it, they give you 3 samples that help you to select the best design for your website.

Campingbladet