Annonce:
Campstuff
Annonce:
JPCARAVAN
Østsjællands Camping Center
AutocamperShow
Bije728x90
Kronjyllands Camping & Marine Center
Campstuff
Bije728x90
HinshøjCaravan728x90
HELÅRSCAMPISTERNE

Campingbladet

Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Corona- virus og camping!

Vi får fra alle sider at vide, at det er vigtigt at undgå at sprede Corona-virussen!

Men med alle de fællesfaciliteterne der er på campingpladserne, toiletter, køkkener vandposter mm., bliver det nok ikke let.

Måske man bare skulle blive hjemme, - hvad tænker andre?

Jeg vil stadig campere og så undgå fællesfaciliteterne bortset fra toilettømning og vandhane. Her vil jeg efterflg. bruge håndrens.

Hilsen Lennart

Vi bruger i forvejen campingvognens faciliteter i stor grad, men vil bruge dem endnu mere når vi camperer fremover i disse virustider.

Vi vil, som Lennart, undgå fællesfaciliteterne og kun bruge tømningskummerne og vandhaner.

vh. Tommy

Hej Henning - vi bliver hjemme og viser ansvar og samfundssind.
Hvis vi alle hjælpes kan vi forhåbentligt hurtigere komme tilbage til mere normale tilstande.

Med andre ord - vi ofre påske ferien og håber at vi dermed kan komme til at nyde sommeren.

Og så kan man jo overveje at hjælpe pladserne som går glip af kunder ved at sende dem en andel af de penge som de skulle ha haft i påsken..😃

Pas på jer selv og jeres kære.
/Anders.

DCU lukker pt. ikke deres pladser så jeg ser ingen grund til at undlade at campere som reglerne er nu.

Blot må man holde afstand og god hygiejne. Fællesskabet må vente.
Fællesrum o.lign bør aflåses.

At udeblive og sende penge til pladserne i stedet er da en meget sød tanke, men det bliver nok få - meget få - der vil gøre det.

Så skal vi jo også sende penge til alle de restaurationer, frisører m.m. , der nu skal holde lukket.

Måske er det tværtimod vigtigt at campere nu for at støtte pladserne, med de begrænsninger, som pålægges os for at undgå smittespredning.

Venlig hilsen Lennart

Det er et dilemma. Jeg forstår godt folks ønske om at komme ud på pladserne, men vi vælger indtil videre at blive hjemme.

Jeg vil ikke udsætte mig selv eller mine nærmeste (ældre og syge især) for smitte, hvis det kan undgås. Covid 19 kan være meget slem, og det er ikke for ingenting, at sygehusene har oprustet.

Nogle indvender, at de spritter af og rengør eller kun benytter vognens faciliteter, men man skal stadig hente vand, tømme spildevand og toilet, og der skal bare være én smittet, der sætter virus på håndtag og lign. før det breder sig.

For os handler ferie og camping ikke kun om at kunne være på campingpladsen, men i høj grad også om at komme ud og opleve nye steder, spise på restauranter, se seværdigheder, men med et stort set lukket Danmark, vil jeg hellere vente. Så hvis camping bare skal handle om at komme ud og sidde på din egen parcel på en campingplads i god afstand til andre, kan vi godt vente 🙂

Vores 2 ugers påsketur til Alsace er skrottet indtil næste år eller næste igen. Sommerferien står hen i det uvisse, men vi håber selvfølgelig, at smittefaren er drevet over til sommer. Vi ser bare tiden an.

Til gengæld er der håb om, at vi omsider får tid til at give vognen en ekstra stor overhaling, så den kan tage sig bedst ud, når der engang bliver campingtid 😉

Vh Joan

Campingbladet

Jag er også spændt på hvor længe denne krise varer.

Jeg har en billet til 500,- euro til Formel 1 på Monza v. Milano til september.

Og lige nu meddeler DCU iøvrigt at de lukker deres pladser. Åbningen udskydes til 30. marts 😩

Hilsen Lennart

Hvis de nøjes med 14 dages udsættelse af åbningen hver gang det er nødvendigt, så vil jeg skyde på at de vil ske 26 gange frem til nytår. Så kan vi snakke om næste år til den tid.

Campingbladet