Annonce:
Campstuff
Annonce:
Bije728x90
Le Palme Camping
Kronjyllands Camping & Marine Center
Valsugana Camping
Bije728x90
Østsjællands Camping Center
Bije728x90
Bije728x90
HinshøjCaravan728x90
HELÅRSCAMPISTERNE

Campingbladet

Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Campingvogn eller Camp-let

Hej.

Vi har en campingvogn som bruges mest til ture til syden men efter sygdom til manden er det blevet lidt besværligt at håndtere alt arbejdet med opstilling/nedpakning/rengøring osv.

Så ny kommer spørgsmålet. Er der nogle der har erfaring med Camp-let? Kørslen med den og om den er nem at håndtere og stille den op på pladserne?

Er der nogle som har haft en CV og skiftet den ud med en Camp-let?

Venlig hilsen.

Kim anker

Vi startede med en teltvogn, Dan Camp af Østtysk oprindelse som på foto her:

http://www.pinterest.dk/pin/415668240589432305/?autologin=true

For at udvide sæsonen gik vi over til campingvogn, som har fået monteret mover, så er det ikke noget problem at bugsere med den

Uploadede filer:
  • DanCamp.jpg

Ville også vælge campingvogn med mover.  Erstatte fortelt med solsejl/markise.

Har aldrig prøvet Camp-let, men tænker det er nemmere og køre campingvognen på plads, med en mover/fjernbetjening, skrue støtteben ned/op med en batteri skruemaskine, end og skulle slå sådan en camplet op, pløkke og så begynde og pakke det hele ud af bilen.

Har selv en campingvogn på 1.800kg, som vi så let som ingen ting kan køre ind på pladsen, helt præcis som vi vil have den inkl. op på kiler, hvis pladsen er ujævn.

Fx. En lille Adria bør ikke være så svær og køre rundt med, fin str. til 2 personer, og vil kunne bruges tidligere/senere på året.  Mere behagelig i tilfælde af dårligt vejr - skybrud eller lignende

https://dk.adria-mobil.com/campingvogne/action

Nemmere ved mindre pauser på rasteplads osv...... 😊

Mvh.

Jesper K.

hej,, der er intet problem med at køre med en camplet,ej heller opstilling af den, og som anført af indlæg herunder ,mener skribenten at man skal slæbe ud af bil osv osv, der er grænser for hvad der skal slæbes ud af bilen for man har sine ting i campletten,eller i Combi campen for den sags skyld, og så er den let at sætte på plads, der er ikke brug for mover, en der trækker og måske en der skubber lidt og den er på plads.og der er fjederhjælp når CL skal åbnes på nyere modeller. og vil du undgå at pløkke så er CC nok en tand lettere  så længe du ikke sætter fortelt på, mvh henning  http://eribatouring.net

Hej

Vi havde camplet i 12 år, det var med 3 halvstore og efterhånden teenagere.

Det gik fint let - opstilling , kørte hvert år til Østrig eller dengang Jugoslavien, vi sagde til børnene : det kan godt være lidt koldt første nat - men så er vi nede i varmen.

Vi fik campingvogn , en 4½ m. vogn. Det regner jo tit i Østrig eller såmænd i DK. Den sidste vogn er snart 20 år, men føles ikke gammel.

Som trådstarteren - kniber det med opstillingen o.s.v. derfor har vi mover og nu har vi købt et Kampa Airfortelt som er meget lettere at håndtere end det almindelige Isabella fortelt.

Var det værd at prøve? forteltet er ikke så stort  -  men vi er jo kun 2 - vi er begge over 4 snese.

Jeg købte i 2007 en Camp-let, og brugte den hvert år frem til og med sidste år 2019. Ubetinget, har jeg haft rigtigt mange gode ture med den lille vogn. Rent det at køre med den er det lettere, idet du kan se hen over den i bilens bakspejl, men derudover vil jeg nu til en hver tid foretrække den lille Vega 295 campingvogn med hævetag og toilet, som jeg købte sidste efterår. Sagen er den at man skal være sikker på tørvejr, når man skal pakke camp-let'en, da den jo ikke skal starte med at være våd til turens start- det kan betyde, at man er nød til at pakke op til det meste af en uge inden afgang- den danske sommer kan være lumsk. Derudover er der rigtigt meget arbejde når man når frem til pladsen. Vognen skal rettes op, herefter åbnes, Mellemstang monteres, fjumrebeslag slås ud. Herefter kan man så rejse teltet i et snuptag. Nu skal det så pløkkes. Herefter er det tiden at sætte gardarobestang, loftstang og støttestang op. Så skal gardinerne hænges op. Så kan man begynde at trække strøm ind i teltet og sætte fordelerdåser op, så man har til lys og køleboks, og vandpumpe. Så skal man bære gasflasken ind og sætte til gasapparatet, og så skal vandtanken ind og og fyldes. Herefter kan man så til sidst flytte bagagen fra bunden af vognen og sætte borde og stole op, flytte bagage ind fra bilen og til slut rede sengen. Samlet set tog det mig (jeg camperer alene) to til to og en halv time inden jeg var klar til at sætte mig i stolen og nyde livet. Med min lille campingvogn tager det højest 30 minutter, men så er både solsejlet sat op og vandtanken fyldt.

Derudover skal man huske på, at et camp-Let altså bare er et telt med en fornuftig seng. Dvs. hvis det regner længe, ja så bliver alt fugtigt og klamt, som det altid gør i et telt, og er det koldt- ja så kan man kun tage mere tøj på, da det er svært at varme op. I campingvognen sidder man trods alt tørt og godt i selv det værste regnvejr.

Selvfølgelig er der også fordele ved Camp-let'en, bla at man meget lettere kan overskue trafikken, når man køre, og man kan ene mand- M/K rokerer vognen rundt med håndkraft på campingpladserne- Et næsehjul er absolut at foretrække, så man ikke skal løfte de omkring 40 kg, som vognen kan have i næsevægt. Derudover er den noget mere benzinøkonomisk at køre med, og der en fordel, hvis man kører rigtig mange km. med vogne.

Samlet vil jeg sige at jeg var glad for Camp-let'en, men hver ting til sin tid, og efter at have fået campingvognen, kommer jeg aldrig tilbage til teltvognen igen. Så må jeg nøjes med at køre vognen på plads med bilen på campingpladsen, og så må vognen så holde som den holder. Mht. at hægte vognen på, når man er alene, er jeg meget glad for bilens bakkamera, som løser opgaven med at positionerer bilen i forhold til campingvognen fuldt tilfredsstillende.

Slutteligt vil jeg sige at jeg syntes at Camp-let'en er for dyr. Inden man har fået sat de krydser som gør at vognen er udstyret som man ønsker det, løber prisen hurtigt op i omkring 60 - 70.000, og stadigvæk skal man huske at det altså bare er en havetrailer i glasfiber med et påmoteret telt. Den lille Vega campingvogn fik jeg for knap 80.000 med det ekstraudstyr jeg nu havde valgt. Klart man har meget mindre plads end i Camp-let'en når den altså først er stillet op, men stadigvæk syntes jeg, at campingvognen er Det rigtige for mig.

god campingtur til alle.

Thomas

Campingbladet
Campingbladet