Annonce:
Campstuff
Isabella Lufttelt
Annonce:
HinshøjCaravan728x90
Valsugana Camping
Kronjyllands Camping & Marine Center
HELÅRSCAMPISTERNE
Østsjællands Camping Center
UnionLido
Bije728x90
Bije728x90

Campingbladet

Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Bil(VW passat) overopheder ved kørsel med campingvogn

12

Hejsa

Jeg har tidligere i det gamle debatforum skrevet om mine udfordringer med en VW Passat 2,0 TDI, 150 HK, årgang 2017, som bliver for varm når den har campingvogn på krogen og advaret om at købe VW med eftermonteret træk. Hvis bilen bliver bestilt fra fabrikken, forberedt for træk, så kommer den med større køler, blæser, vandpumpe og generator, men det vil VW ikke erkende og de bliver ved med at lave de samme fejl. De siger at bilen er beregnet til at køre i det Nord Europæiske klima, tak for kaffe.

Det første år vi kørte sydpå var der kun ca. 22 gr. på Brenner, alligevel blev bilen ekstrem varm og vi endte med at køre 40 km/t op. Den 10 år ældre Passat vi har, køre 95 km/t op, med samme campingvogn på.

I år har vi så været i Frankrig og selv på lige strækning, f.eks. på A5 motorvejen, kunne bilen blive varm, når udetemperaturen blev høj, 34-35 gr.

VW har "ydet" den fantastiske service at montere en større blæser, men til ingen verdens nytte.

VW er fuldstændig ligeglad med slutbrugeren, når der er handlet.

Min VW er leveret af importørens egen forhandler i Gladsaxe og ingen er mere ligeglade end dem, trist.

Hilsen Ole

Det er VW´s garanti i en nøddeskal. De har altid en undskyldning.

Jeg har også fået større køler i, men pga. andre omstændigheder har vi ikke været sydpå i år.

Den nye køler kører dog med væsentligt flere omdrejninger, når jeg stiger ud af bilen i det øjeblik motoren er ved at brænde partikelfilteret af - lige som den gang den gamle køler var ny. Jeg kan have haft en fejl i den gamle køler. VW undersøgte den da den gamle køler sad på u.b., så købte jeg selv en større køler på ebay.

Der findes en (anden) app til mobiltelefonen, hvor man kan se hvornår den brænder partikelfilteret af m.m.m. Den hedder VAG DPF. Men man kan også sætte Torque (beskrevet tidligere) til at give alarm: Når DPF brændes af, stiger udstødningstemperaturen voldsom, så en alarm ved 600 grader

VW gør ALT for at man ikke får ordnet sin bil på den garanti man tror man får, og det har været sådan siden jeg begyndte at køre med VW i 1987. Til gengæld køber jeg mine stumper til bilen syd for grænsen eller på Ebay.

12
Campingbladet