Annonce:
Annonce:
Bije728x90

Campingbladet

Du skal være logget ind for at oprette emner eller lave indlæg

Actifry

Vi købte en actifry for noget tid siden, en i to etager. (For ikke at reklamere).

Den er vi blevet rigtig glade for. Vi er nu også kun to.

Men vi fylder kartoffelstykker i den nederste, og sætter i gang.

Kødet marinere vi, og lægger i den øverste, og så får det hele 10-15 minutter mere.

Vi har slet ikke grillet siden vi købte den.

Vi har samme model som dig, men bruger den stort set aldrig. Jeg synes, det tager for lang tid at lave noget på den. Det med at kartoflerne faktisk skal være færdige først, for så at blive holdt  varme i den nederste gryde, mens panden bruges øverst til at stege kød, synes jeg er for skørt og tidskrævende. Det var bedre, hvis begge dele kunne laves samtidigt.

På vores grill, kan der være både kartofler, grøntsager og kød på en gang, og det tager kortere tid. På Actifry kan du heller ikke lave en kylling - dvs. det kan du godt, hvis du deler den ud og lægger den i gryden, men så kan du ikke lave kartofler på den uden at tage kyllingen op. Hvis du deler kyllingen op i gryden, skal du flytte rundt på den, da du ikke kan have armen i, og varmen kommer jo ud et sted kun. Ellers vil kyllingen blive sveden nærmest varmen og bleg længst væk.

Vi tager den slet ikke med på camping mere. Til gengæld bruger jeg den hjemme til stegt flæsk. Det er super nemt og ikke stegeos og stænk i hele køkkenet. Kartofler og sovs laver jeg på komfuret. Vi vil ikke bruge vægt og plads for at slæbe den med på camping, men måske hvis vi var fastligger, kunne den være der.

Men sådan er det forskelligt med, hvad vi foretrækker. Alle har jo også en foretrukken grill, de benytter.

Campingbladet

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik Læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk