Mads Nielsen fortæller:
Morgentrafikken er tæt i Los Angeles og det er om at holde øje med vejskiltene så man ikke kører forkert.

Så oprandt den sidste dag på turen og personligt kunne jeg nu godt bruge 14 dage mere, det har været så utroligt skønt at opleve alt dette det vilde vesten har budt på og det dejlige vejr der har fulgt os på hele turen. Det bliver nok svært at skulle hjem til det kolde efterår i Danmark.

Men turen er ikke helt slut endnu, først skal vi lige ind og aflevere vores autocampere og så skal vi på tur. Vi skal ud og opleve det fashionable Beverly Hills og så skal vi forbi Ole Henriksens shop. Vi var så heldige at han var hjemme og tog selv i mod og det blev en rigtig god oplevelse at se hans shop.

Aftenen sluttes af på Santa Monica Beach hvor vi alle nød en dejlig afslutnings middag og så lige spadserede en tur på pieren der afslutter Route 66 hvor vi jo alle sammen har kørt en del.

Det har været en utrolig dejlig tur og det har været så dejligt at vi alle sammen har gået så godt i spænd sammen, det er med noget vemod man sådan tager afsked med hinanden, men der kommer jo nok en tur hvor nogen af os mødes igen og hvem ved måske en campingplads i det danske.

Vi kan lægge os ud i Car Pole lane, her må man kun køre hvis der er mere end 2 i bilen, det går noget hurtigere.

Endelig fremme og så er det om at komme ind i rækken hvor bilerne tjekkes og man skal tjekke papirerne bagefter og havde sit depositum tilbage.

Det går rigtig stærkt, så det er om at holde på hat og briller for inden en halv time er alle biler tjekket ind og papirerne er i orden.

Ja, så er det bare om at sidde i solen og vente på den bus der skal fragte os til hotellet hvor vi skal tilbringe den sidste nat her i USA.

Vi skal på tur og her er nok turens største skuffelse, vi bliver hentet i 2 små busser der er alt for små til os mange mennesker. Vi kommer dog ombord og drager afsted i en noget trykket stemning.

Ved det første stop viser det sig at vi deles med en anden dansk gruppe, det gør ikke stemningen meget bedre.

En tur på den berømte millionær strand får desværre heller ikke humøret i top, selv om vejret nu viser sig fra den bedste side.

Men flot det er den og Stillehavet buldrer ind på kysten og alle de rige og berømte har deres strandhuse her.

Det er nogle rigtig flotte huse der ligger her og det er de mest kendte navne der har adresse her.

Vi får lige en gåtur på stranden og en lille info omkring de fine navne på adresserne her.

Ja så er der lige nogen der skal sikre sig at de virkelig er så kraftige de bølger, det er de og hver syvende slår ekstra højt op på stranden. Det fik vi at mærke da vi efterfølgende spiste på stranden og fik vand i maden.

Efter den lidt våde frokost fortsatte vi i de stadig alt for små biler en tur rundt til de fashionable adresser i Beverly Hills.

Her de flotte veje hvor alle de kendte stjerne har en adresse.

Her et hurtig kig til den afdøde TV-producer Aron Spellings hus, der lige nu kan erhverves for den nette sum af 150 millioner, altså Dollars.

Her en anden stjernes indgang, fælles for dem alle er at indgangene er temmelig godt lukket og bevogtet med både vagter og elektronik.

Her er vel nok den sidste tids mest fotograferet port, nemlig Michael Jacksons hus og porten han sidst kom ud af, desværre ikke gående selv.

Vejene er ikke så store og ligner en del en dansk villavej i sommersolen, måske i det nordlige Hellerup.

Så ankommer vi i down town til Sunset Plaza et center hvor Ole Henriksen holder til.

Her stiger humøret en del, da vi alle bliver budt velkommen af Ole selv.

Ja, Ole Henriksen stiller bredvilligt op til fotografering af alle der vil have et billede med ham.

Derefter er der rundvisning og alle spørgsmål besvares ivrigt af Ole selv.

Her er det spa hvor man kan ligge og samle kræfter, hyggeligt hvis man kender den der ligger ved siden af, eller måske man kan komme til at ligge sammen med en af stjernerne.

Bagefter forklare Ole om sine produkter og svare på alle de spørgsmål der måtte trænge sig på.

Der gives råd og vejledning og jeg så da en del poser forlade shoppen, jo humøret steg en hel del efter dette dejlige besøg. Stor tak til Ole Henriksen for at han tog så pænt i mod os alle.

Næste stop på turen var hos den Danske is-forretning Nice Cream på Santa Monica Beach, her fik vi mulighed for at købe lidt is og snakke med Christian der er ejer af hele 3 is-butikker. Han startede i Danmark og har nu slået sig ned i USA.

Fra is-butikken gik vi op langs den berømte strand promenade Santa Monica Beach, og her fik man lige tid til at kigge på det berømte livredder kontor hvor filmen Bay Watch blev optaget.

Det berømte skilt der afslutter Route 66 på Santa Monica Beach helt ude på den berømte pier.

Engang var der travlt med at losse og laste skibe for derefter at køre varerne tværs over USA på Route 66, nu er her souvenir butikker og restauranter.

Aftenen sluttes af med en dejlig middag og øl og vin ad libitum på en skæg restaurant helt ned ved stranden, så selvom denne dag startede lidt skidt, må vi sige at den rettede sig op undervejs og sluttede helt fantastisk.

Ja og efter bare et par timers søvn var vi hvor det hele begyndte nemlig Los Angeles Airport hvor vi skal påbegynde vores hjemtur. Alle kom sikkert hjem og kunne fortsætte deres rejse i det danske til deres hjem efter en dejlig oplevelse i Det Vilde Vesten.
Jeg takker alle deltagere og læsere af dagbøgerne og håber der vil komme flere af disse skønne ture i dette dejlige land.

Med venlig hilsen og forhåbentlig på gensyn.