default logo

Nu får en af Danmarks campingikoner – en kendt søster

15. september 2016

2016-09-14-camp-let-isabella-01
Der sker store ting i den danske campingbranche: Begivenheder, der vil have stor betydning ikke bare i Danmark, men også på eksportmarkederne i Europa.

To af Danmarks klassiske camping ikoner Isabella og Camp-let bliver søsterselskaber under moderselskabet Oaking Group, der som stabsfunktion for administration og økonomi skal sikre, at fokus i de to selskaber er rettet mod udvikling og nytænkning. Oaking Group blev stiftet som moderselskab for Isabella d. 1. januar 2016 for at sikre både generationsskiftet i virksomheden og fortsat gode rammer for udvikling af Isabella – og nu også Camp-let.

Næsten ens historie – og ens mentalitet
Begge virksomheder har været drevet af ejerfamilierne siden starten. Isabella blev startet i en garage i Vejle i 1957 af Søren Odgaard. Året før konstruerede Christian Nissen i Gram en sammenklappelig teltvogn. Det var dog først i 1969 at den Camp-let, som vi kender i dag, kom i produktion. Det var før campingvognen for alvor blev økonomisk tilgængelig. Campingferie var forbundet med telte. Camp-let var den lette måde at sætte et telt op på. Og telte og campingudstyr havde i forvejen nået et omfang, hvor der ofte skulle en trailer til at have det hele med på.

Det mentale slægtskab mellem de to virksomheder er tydeligt. De bygger på de samme værdier: Høj kvalitet og et vedvarende ønske om at udvikle og forbedre. Derfor har Isabella også i mere end 20 år stået for produktionen af teltene til Camp-let vognene.

2016-09-14-camp-let-isabella-02
Tilfredshed hele vejen rundt
Administrerende direktør for Oaking Group Lars Bilde lægger især vægt på de mange dygtige medarbejdere, der nu kommer ind i familien: Både Isabella og Camp-let er helt unikke mærker drevet frem af ildsjæle og dygtige medarbejdere. Det moment kan vi både fastholde og udvikle i de nye rammer.

Vi er stolte af, at Camp-let nu er en del af familien. For os er samarbejdet med vore forhandlere alfa og omega og nu har vi en større samlet pakke at gå ud med. Vi får en større samlet distribution og samtidig kan vi få endnu større udbredelse af det meget store udvalg af camping accessories som bl.a. campingmøbler, tæpper og læsejl, vi har meget succes med lige nu. Både Isabella og Camp-let er nået til der, hvor de er i dag gennem organisk udvikling. Nu har vi en situation, der for alle rummer masser af potentiale og muligheder for synergi, men vi er stadig mest til få, men sikre skridt fremad.

Også Hans Jørn Nissen – søn og nevø af grundlæggerne Poul og Hans Nissen og indtil nu ejer af Camp-let – er meget tilfreds med at komme ind under den ny paraply: Vi ser idéen med Oaking Group som en stærk nytænkning i den danske campingbranche. Et selskab, der både har til formål at støtte og styrke virksomheder som Camp-let, er det bedste ejerskab, vi kunne drømme om.

Se mere om Camp-let her: www.camp-let.dk

Se mere om Isabella her: www.isabella.net/dk

Relateret Artikler

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger og statistik Læs mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk